Passagiers met beperkte mobiliteit (PBM) kunnen rekenen op hulp van Brussels Airport.
Als je speciale assistentie nodig hebt, neem dan vooraf contact op met jouw luchtvaartmaatschappij of reisagent. Laat hun ook weten of je jouw eigen rolstoel meebrengt. Doe dit ten laatste 48 uur voor de vertrektijd van jouw vlucht.
Komt je aanvraag later binnen? Dan doen we ons best om te helpen, maar we geven altijd voorrang aan passagiers die zich vooraf hebben aangemeld.
In dat geval kan er een langere wachttijd zijn. Voor verzoeken die minder dan 1,5 uur voor vertrek worden ontvangen, doen we nog steeds ons best om u te helpen. Maar we kunnen niet langer garanderen dat we je op tijd kunnen helpen.
Verzoeken die binnen een uur voor vertrek worden ontvangen, worden meestal niet geaccepteerd. Dit betekent dat je niet als eerste aan boord komt of dat je je vlucht mist. Kom ruim op voorhand naar onze balie voor tijdige assistentie.
Brengt iemand jou met de wagen naar de luchthaven? Dan kan de Drop-off zone worden gebruikt. Het is 250 meter te voet naar de Vertrekhal.
Kom je met je eigen wagen? Dan kan je deze parkeren op een van onze parkeerterreinen. Elke parkeergarage heeft speciale plaatsen. Deze zijn aangeduid met het gebruikelijke invaliden parkeerbord. Ze bevinden zich zo dicht mogelijk bij de ingang van de luchthaven. Vergeet niet jouw invalidenparkeerkaart te tonen.
Ben je op de luchthaven? Ga dan eerst naar de incheckbalie om je instapkaart te ontvangen. Deze moet je daarna tonen aan de (Special) Assistance Welcome Desk, gelegen naast check-in rij 1.
Kan je niet tot aan de incheckbalie of de (Special) Assistance Welcome desk komen? Er zijn verschillende PRM-helppunten op de luchthaven. Je vindt ze hier: