ico_alert
Nationale vakbondsactie op woensdag 25 juni

Geen vertrekkende passgiersvluchten en impact op sommige aankomende vluchten

Meer details

  • EN
  • NL
  • FR
  • Brussels Airport News
  • Bedankt voor je bevestiging!
  • Home
  • Januari 2018
  • Nieuws
  • Mobiliteit
  • Maart 2018
  • Jouw vaste kortingen
  • April 2018
  • Diensten
  • Mei 2018
  • Juni 2018
  • September 2018
  • December 2018
  • januari 2019
  • Februari 2019
  • April 2019
  • Februari 2018
  • Mei 2019
  • Juli 2019
  • Oktober 2019
  • November 2019
  • December 2019
  • Februari 2020
  • Juli 2020
  • Augustus 2020
  • September 2020
  • Oktober 2020
  • Maart 2021
  • Januari 2021
  • Mei 2021
  • Juni 2021
  • juli 2021
  • september 2021
  • oktober 2021
  • november 2021
  • december 2021
  • januari 2022
  • februari 2022
  • maart 2022
  • april 2022
  • mei 2022
  • juni 2022
  • juli 2022
  • augustus 2022
  • september 2022
  • oktober 2022
  • november 2022
  • december 2022
  • januari 2023
  • februari 2023
  • maart 2023
  • april 2023
  • mei 2023
  • juni 2023
  • juli 2023
  • augustus 2023
  • september 2023
  • oktober 2023
  • november 2023
  • december 2023
  • januari 2024
  • februari 2024
  • maart 2024
  • april 2024
  • mei 2024
  • juni 2024
  • juli 2024
  • augustus 2024
  • september 2024
  • oktober 2024
  • november 2024
  • december 2024
  • januari 2025
  • februari 2025
  • maart 2025
  • april 2025
  • mei 2025
  • EN
  • NL
  • FR
20200515_gatemanager_news_en_teaser.PNG

27.11.2019

Gate Manager: nieuwe tool voor aan de gate

Sinds dinsdag 19 november wordt Gate Manager gebruikt aan de gates, een tool die het boarding proces makkelijker en efficiënter maakt.

Gate Manager voorziet een cockpit-view met bruikbare data:

  • Bestaande data met betrekking tot het passagiersproces (zoals wachttijden, vluchtinformatie, gate-informatie, informatie over inbound connecting passagiers…) zodat op basis hiervan proactieve beslissingen genomen kunnen worden.
  • De nodige informatie met betrekking tot het boardingproces zoals STD (Scheduled Time of Departure), ETD (Estimated Time of Departure), countdown clock, bussing-informatie, gate-wijzigingen…

De informatie die gedeeld wordt met de gate agent is identiek aan de informatie beschikbaar in APOC (Airport Operations Center), zodat beslissingen gemaakt worden op basis van dezelfde data en zodat de kwaliteit van de data gegarandeerd blijft.

Doordat Gate Manager bovenstaande informatie op een duidelijke en overzichtelijke manier met de gate agents deelt, verloopt het boardingproces efficiënter en hebben gate agents meer tijd om zich te focussen op passagiersgeoriënteerde taken, wat de ervaring van onze reizigers ten goede komt.

Deze tool werd ontwikkeld volgens een ‘agile way of working’ in nauwe samenwerking met de verschillende afhandelaars, waarbij elke twee weken nieuwe functionaliteiten opgeleverd werden. Tijdens tweewekelijkse workshops met de afhandelaars werden telkens de vooruitgang gedeeld, de ontwikkelde functionaliteiten gedemonstreerd en de specifieke voorwaarden voor de volgende innovaties in samenspraak scherp gesteld.

Deze manier van werken werd heel erg gewaardeerd door alle betrokken partijen en vertaalt zich ook onmiddellijk in een eerste succes: op de eerste dag na de lancering werden al 38% van alle gate statussen aangepast in Gate Manager!

Bekijk hier het sensibiliseringfilmpje dat we met onze partners gedeeld hebben in aanloop naar de release van Gate Manager.

 

ico_alert
Nationale vakbondsactie op woensdag 25 juni

Wat is er aan de hand?  

Door de nationale vakbondsactie op woensdag 25 juni waaraan het personeel van de dienstverlener voor de veiligheid deelneemt, verwachten we helaas een grote impact op onze luchthavenactiviteiten.   

Wat betekent dit voor mijn vlucht?   

Om de veiligheid van onze passagiers en ons personeel te kunnen garanderen, hebben we, in overleg met de luchtvaartmaatschappijen, beslist om geen vertrekkende passagiersvluchten te laten doorgaan op 25 juni. De luchtvaartmaatschappijen zullen de passagiers rechtstreeks contacteren om hen te informeren over hun opties.    

Aankomende passagiersvluchten   

Doordat vertrekkende passagiersvluchten geannuleerd worden, zijn ook annuleringen van sommige aankomende vluchten mogelijk. We raden passagiers aan om de laatste informatie over hun vlucht na te gaan bij hun luchtvaartmaatschappij of via onze website of de app  

Het vluchtoverzicht op onze website zal de annuleringen pas weergeven, nadat deze door de luchtvaartmaatschappij werden ingegeven.  

Openbaar vervoer   

Er wordt grote hinder verwacht op de dienstverlening van het openbaar vervoer. We raden aan om de website van de NMBS en De Lijn te raadplegen voor de laatste informatie over hun diensten.   

We betreuren het ongemak dat deze actie met zich meebrengt. 

Schrijf je in voor onze Brussels Airport News nieuwsbrief