Bagagediensten

  • Gratis bagagekarretjes
  • Bagage beschermen
  • Graag hulp met je bagage?

Bagagediensten

Ben je op zoek naar de bagagekarretjes, wil je je bagage extra beschermen of heb je hulp nodig? Op deze pagina vind je de informatie die je nodig hebt.

Bagagekarretjes

Op zoek naar een bagagekarretje om je koffers en tassen makkelijk te vervoeren? De karretjes staan gratis ter beschikking op deze plaatsen:

  • voor de vertrekhal,
  • aan de bagagebanden bij aankomst,
  • in de parkeergarages,
  • in het treinstation,
  • in het busstation,
  • op de autoverhuurparking.

Bagagebescherming

Je kan je bagage en andere voorwerpen extra beschermen door ze in te pakken met krimpfolie. Dat kan bij Truestar op het niveau van de vertrekhal, tegenover de roltrap. Dit zijn de prijzen:

  • Kleine/middelgrote bagage: € 10
  • Grote bagage: € 20

De inpakunit is open tussen 4u30 en 22u. Opgelet: Pak je bagage niet zelf in met huishoudfolie! Die folie is erg kleverig waardoor je koffer het automatisch bagagesorteersysteem kan doen vastlopen, met alle gevolgen van dien.

Wil je je bagage nog eens wegen? Truestar heeft weegschalen op deze locaties in de luchthaven:

  • ter hoogte van de wrapping unit (2)
  • tegenover de apotheek
  • in check-in hal 2

Voor meer informatie kan je terecht op www.truestargroup.com.

DHL servicedesk

Koeriersbedrijf DHL beschikt over een eigen servicedesk in de vertrekhal. Heb je bijvoorbeeld items bij die niet toegelaten zijn aan boord van het vliegtuig en geweigerd werden bij de veiligheidscontrole, dan kan je die snel en eenvoudig naar je bestemming versturen met DHL.

Een overzicht geven van goederen die geweigerd kunnen worden aan boord is moeilijk, omdat de regelgeving behoorlijk complex is. Bovendien hanteren luchtvaartmaatschappijen soms verschillende procedures en criteria, zoals voor het vervoer van elektronische apparaten met lithiumbatterijen.

De DHL Delivery Service desk bevindt zich aan het einde van incheckrijen 2 en 3 in de vertrekhal en is elke dag open van 3u tot 23u.

Kruiers helpen met je bagage

De medewerkers van Facilicom staan klaar om jou te assisteren met uw bagage. Boek onze porter service rechtstreeks via porter@facilicom.be. Let wel: boekingen dienen minstens 48 uur of 2 werkdagen voor je vlucht gemaakt te worden.

Tarieven

  • Voor de eerste 3 stuks bagage: 18 EUR
  • Per stuk extra bagage: 6 EUR

 Groepen

 Prijzen op maat verkrijgbaar op verzoek

 Betaling

  •  Contant op moment van de service (bij voorkeur gepast te betalen)
  • Via overschrijving             

Bagagekluizen

Je vindt de bagagekluizen op niveau 0, links tegen de gevel voor wie het gebouw verlaat via de uitgang naar het busstation.

Kostprijs

  • De kluizen kosten € 10 per 24 uur.
  • Betalen kan enkel met kaart

Gebruik

Er staat geen limiet op het aantal dagen dat je je bagage opbergt.

Buitenmaatse goederen

Bagage met uitzonderlijke afmetingen kan je ook afgeven op niveau nul - busniveau. Je kan hiervoor bellen op het telefoonnummer +32 2 753 3013 of gebruik maken van de gratis interfoon die zich in de ruimte van de bagagekluizen bevindt.

De prijs bedraagt € 10 per 24 uur voor maximum 3 stuks. Voor elk bijkomend stuk bagage wordt € 2,50 extra aangerekend.