Swissport - hoe vertraagde bagage terugkrijgen?

Update maandag 28 augustus - 14u
 

Als gevolg van de stakingsactie bij Swissport op 22 augustus bleven er ongeveer 17,000 stukken bagage achter op Brussels Airport.

Meer dan 80% van deze 17,000 stukken werden intussen aan hun eigenaars afgeleverd.

Momenteel wordt gewerkt aan het sorteren en leveren van de laatste bagages.

Bagage achtergebleven bij vertrek
De betrokken passagiers krijgen de raad om te wachten op een bericht van Swissport voor de levering van hun bagage.

Bagage die niet kon opgehaald worden bij aankomst

  • Bagage van Brussels Airlines vluchten

    Het voorbije weekend konden passagiers hun bagage zelf oppikken. Inmiddels werd meer dan de helft van de achtergebleven bagagestukken opgehaald.
    Bagage afhalen blijft mogelijk tot maandag 28 augustus 17 u.
    Vergeet niet uw identiteitskaart of paspoort, het bagagelabel en/of de bevestiging van de verloren bagage aangifte en/of uw vliegtuigticket.

    Waar kan de bagage opgehaald worden?

    In gebouw 746 op Brucargo. (klik hier voor de gps-coördinaten)

    Neem de afrit Brucargo op de E19. Neem op de eerste rotonde de eerste afslag; rij op de tweede rotonde rechtdoor (tweede afslag) en neem vervolgens de eerste straat rechts.

    Wat als ik mijn bagage niet ophaal?
    Indien u de bagage niet afhaalt voor maandagavond, zal ze geleverd worden in de komende dagen. Het transportbedrijf zal contact met u opnemen om een afspraak te maken. Gelieve te noteren dat wij enkel kunnen leveren indien u een ‘delayed baggage report’ hebt ingediend. Indien u dit nog niet gedaan hebt, kan dat hier met behulp van de token BRUSNAUG22.

 

  • Bagage van alle andere luchtvaartmaatschappijen
     
    • Passagiers die niet wensen te wachten tot hun bagage wordt geleverd, krijgen de kans om hun bagage zelf op te pikken. Zij zijn vrij om zich te presenteren aan de Swissport Lost & Found desk te Brussels Airport (niveau aankomst) om hun bagage in bezit te nemen. 
       
    • Indien u de bagage niet afhaalt kan ze geleverd worden in de komende dagen. Het transportbedrijf zal contact met u opnemen om een afspraak te maken. Gelieve te noteren dat Swissport de bagage enkel kan leveren indien u een ‘delayed baggage report’ hebt ingediend. Indien u dit nog niet gedaan hebt, kan dat hier met behulp van de token BRUAUG22.

 

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief