Brussels Airport lanceert de BRU crew, klantenfeedback 2.0

11 augustus 2016

Felix De Laet van Lost Frequencies geeft het startsein

Brussels Airport lanceert vandaag het BRU crew initiatief. Zo'n 100 reizigers zullen voor de luchthaven de weg van hun voordeur tot de gate en terug kritisch onder de loep nemen. Brussels Airport neemt dit initiatief in het kader van een verdere ontwikkeling van haar dienstverlening naar passagiers en zal hiervoor gebruik maken van de meest innovatieve technologieën zoals eyetracking. Frequent flyer Felix De Laet van Lost Frequencies zet mee zijn schouders onder de BRU crew.

In ruil voor een gratis heen en terug dagticket naar reeds gekozen bestemmingen in Europa zoekt Brussels Airport 100 mensen om deel uit te maken van de BRU crew. Het uithangbord van deze campagne wordt Brusselaar Felix De Laet van Lost Frequencies, zelf een regelmatig gebruiker van de luchthaven : "Brussels Airport voelt voor mij als een tweede thuis. Als DJ reis ik de wereld rond om mijn muziek bij de mensen te brengen. Ik heb dan ook niet getwijfeld om mee mijn schouders te zetten onder dit project om van onze nationale luchthaven een echt kroonjuweel van ons land te maken." Op basis van alle inzendingen wordt een selectie gemaakt om zo een groep van een 100-tal diverse passagiers samen te stellen die representatief is voor de verschillende passagiersprofielen die reizen vanaf Brussels Airport, zoals alleenreizende zakenreizigers, citytrippers of families met kinderen. Inschrijven voor de BRU crew kan van 11 tot en met 17 augustus op www.jointhecrew.be voor een retourvlucht tussen 26 augustus en 2 september.

Zowel voor, tijdens als na hun reis zullen deze passagiers intensief bevraagd worden over hun ervaringen op de luchthaven. Via een dagboek-app registreren ze hun parcours door Brussels Airport. Een selectie van deze reizigers legt het traject af met een hoogtechnologische eye-tracking bril, die oogbewegingen registreert en zo informatie geeft over welke punten spontaan de aandacht trekken. Ook het stressniveau van deze laatste groep wordt tijdens verschillende stadia van hun route gemeten.

Met de verzamelde reacties en resultaten gaat Brussels Airport in het najaar aan de slag om de diensten op de luchthaven waar mogelijk actief bij te sturen en verder te ontwikkelen. "Op Brussels Airport staat de klant centraal en het leek ons dan ook evident om nauwer samen te werken met onze passagiers om ze nog beter te bedienen. Hun feedback is cruciaal om te beslissen over hoe onze luchthaven en onze dienstverlening er in de toekomst moet uitzien.", aldus Arnaud Feist, CEO Brussels Airport Company.

Brussels Airport verzamelt al jaren algemene feedback van passagiers via enquêtes op de luchthaven of online bevragingen. Ieder jaar worden om en bij 70.000 mensen rond hun reiservaring bevraagd. Ook via de sociale media-kanalen, mail of telefoon wordt nauwgezet opgevolgd welke vragen en opmerkingen passagiers hebben over hun passage op de luchthaven. Zo werden er al tevredenheidsbevragingen gevoerd over allerlei soorten processen op de luchthaven, zoals bereikbaarheid, check-in, cleaning, food & drink, shopping, signalisatie, vriendelijkheid, aankomstervaring, zitgelegenheden, etc. Brussels Airport past ook hoogtechnologische meetmethoden toe om wachttijden en passagiersflow te monitoren en zo de dienstverlening te verbeteren.

Met het BRU crew-initiatief en het gebruik van innovatieve onderzoeksmethoden gaat Brussels Airport nog een stap verder om de noden van haar klanten proactief vast te leggen en zo de kwaliteit van de luchthaven en haar dienstverlening verder te ontwikkelen.

<< Terug naar Overzicht
Disclaimer - © Brussels Airport Company