Brussels Airport onthult nieuw merk en logo

16 januari 2014

Klantgerichtheid, service en bereikbaarheid vormen het hart van de strategie.

Brussels Airport onthulde vandaag haar nieuwe logo en visuele identiteit. Het gaat om een belangrijke mijlpaal in de geschiedenis van de luchthaven. Het nieuwe merk vertaalt de strategie en de waarden van de onderneming in een modern merkbeeld.

Brussels Airport: in het hart van Europa
Brussels Airport is niet alleen de tweede economische groeipool in België, de luchthaven wordt ook algemeen beschouwd als een van de beste luchthavens van Europa. Met een groeiend aantal passagiers van meer dan 19 miljoen per jaar, meer dan 260 luchthavenbedrijven en een directe en indirecte werkgelegenheid van 60.000 jobs, bekleedt Brussels Airport een unieke centrale rol op regionaal, Belgisch en Europees niveau.

Brussels Airport heeft de voorbije jaren fors geïnvesteerd in haar infrastructuur. Doel hierbij is een van de aantrekkelijkste en best bereikbare luchthavens van Europa te worden. De laatste jaren gingen alle aandacht en inspanningen naar de continue verbetering van haar dienstverlening en operationele efficiëntie ten behoeve van haar klanten, bezoekers en partners.

De waarden in beeld
De bestaande visuele identiteit, die het efficiënte en rationele karakter van de luchthaven benadrukte, evolueert naar een identiteit die de nieuwe strategie weerspiegelt en de centrale plaats die onze klant daarin bekleedt. De nieuwe identiteit vertaalt de waarden en de strategie van Brussels Airport in een coherent merkbeeld dat de nadruk legt op de menselijke en hartelijke kant van de luchthaven.

"In 2011 hebben wij een nieuwe strategie bepaald waarbij onze klanten – zowel passagiers als klanten – centraal staan in alles wat we doen. Hiermee willen we van Brussels Airport, als Star Alliance hub, een luchthaven maken waar de klantentevredenheid hoog scoort. Dat willen we doen door onze klanten een aangename luchthavenbeleving, een vlotte bereikbaarheid en kwalitatieve, gedifferentieerde diensten te garanderen. Dat is dan ook de reden waarom we de uitdaging zijn aangegaan om ons imago om te gooien zodat het laat zien wie we echt zijn. Onze nieuwe visuele identiteit weerspiegelt voortaan de essentiële waarden van de luchthaven.”, licht Arnaud Feist, CEO van de Brussels Airport Company toe.

Van blauw naar rood: een sterk merk

Brussels Airport heeft zich een dynamisch en modern logo aangemeten dat haar identiteit ten volle weerspiegelt.

Het logo bestaat uit een gestileerde letter B voor « België en Brussel » die kan gezien worden als een vogel in volle vlucht, symbool voor de luchtvaartsector en het dynamisme, maar ook als een hart. Een hart, dat de passie illustreert voor de kwaliteit van de dienstverlening aan de klanten. Het blauw van het oude logo wordt vervangen door rood. Deze kleur weerspiegelt de menselijke, persoonlijke en warme kant van de luchthaven en staat symbool voor de typische Belgische gastvrijheid.
De baseline ‘the heart of Europe’ beklemtoont het unieke karakter van Brussels Airport als luchthaven van de hoofdstad van Europa.

Het nieuwe logo zal voortaan gebruikt worden op alle communicatiemiddelen van de luchthaven, in de terminal, op de website, op de sociale media en op de mobile app. Die laatste werd overigens volledig geactualiseerd en geoptimaliseerd.

Voor de realisatie van haar nieuwe logo en visuele identiteit werkte Brussels Airport samen met Megaluna.

<< Terug naar Overzicht
Disclaimer - © Brussels Airport Company