Brussels Airport is beste luchthaven ter wereld op het vlak van luchtvaartmarketing

2 oktober 2012

Tijdens de voorbije nacht won Brussels Airport in AbuDhabi de wereldwijde Routes Airport  Marketing Award.

De internationale Routes vakbeurs is dé plaats waar alle luchthavens en luchtvaartmaatschappijen in de wereld elkaar twee keer per jaar ontmoeten. In een soort speed-dating omgeving krijgen ze de kans alle potentiële toekomstige klanten onder één dak te ontmoeten. Interessante contacten kunnen achteraf nog steeds bezocht worden op hun thuisadres, maar dit bespaart vele weken en maanden aan wereldreizen.
De organisatoren van Routes bekronen ook jaarlijks de verdiensten van de luchthavens op het vlak van luchtvaartmarketing. Op welke manier brengen ze hun luchthaven onder de aandacht van de luchtvaartmaatschappijen, hoe grondig zijn hun dossiers onderbouwd en hoe efficiënt zijn hun inspanningen? Naast de beste luchthavens per continent, wordt ook een wereldwijde winnaar aangeduid door de luchtvaartmaatschappijen.

Brussels Airport werd in het verleden al diverse jaren na elkaar uitgeroepen tot beste Europese luchthaven op dat vlak, en viel gisteren op de Routes Conferentie opnieuw in de prijzen als Best of Europe. Bovendien kaapte onze Belgische luchthaven aan het eind van de dag ook voor de tweede keer wereldwijd de hoofdprijs weg.

De winnaars van de Routes Awards worden door de luchtvaartmaatschappijen zelf verkozen op basis van een stemmensysteem per regio. Naast Brussels Airport sleepten de luchthavens van Dallas Fort/Worth (VS), Jomo Kenyatta in Nairobi (Afrika), Singapore Changi (Azië) en Ekaterinburg Koltsovo International Airport (CIS) voor hun respectievelijke regio een Routes Award in de wacht. Dat Brussels Airport ook de overkoepelende award kreeg, is de kers op de taart.

Arnaud Feist, CEO van The Brussels Airport Company is uiterst opgetogen: “Als airlines ons jaren na elkaar blijven bekronen als beste luchthaven van Europa en zelfs al twee keer in de wereld voor onze inspanningen voor airline marketing, gaat die verdienste naar het harde werk van een uitzonderlijk team dat zich hier rond de klok voor inspant. Maar veel belangrijker dan deze trofee is het tastbare resutlaat van hun inspanningen: het aanbrengen van nieuwe directe routes, nieuwe luchtvaartmaatschappijen en hogere vliegfrequenties. Dat biedt de Belgische reiziger niet alleen een ruimere keuze aan maatschappijen en bestemmingen, maar brengt een tastbare meerwaarde voor onze economie die zich uitdrukt in honderden miljoenen euro’s en duizenden rechtstreekse en onrechtstreekse jobs. Het is onze garantie om ook in de toekomst te blijven behoren tot de allerbeste luchthavens ter wereld, zowel voor airlines als voor de passagier”.

<< Terug naar Overzicht
Disclaimer - © Brussels Airport Company