Brussels Airport lanceert BRUXX: reisplatform voor jongeren

7 juni 2011

Brussels Airport pakt uit met een uniek project gemaakt op maat van de leefwereld van de generatie van jonge reizigers om Europa te ontdekken. BRUXX, het reisplatform op maat van de Y-generation, is opgebouwd rond een web-tool die het zoeken naar de beste vluchtdeals vanaf Brussels Airport sterk vereenvoudigt. Het platform www.bruxx.be toont in één oogopslag de goedkoopste bestemmingen voor een specifiek moment, of de voordeligste reisperiode voor een specifieke bestemming. Jonge mensen die in staat zijn hun reismoment aan te passen aan het aanbod, vinden hiermee goedkoper hun weg naar alle uithoeken van Europa. Het aanbod betreft bestaande tarieven op reeds bestaande vluchten van negen verschillende maatschappijen die vliegen vanaf Brussels Airport, maar het zoeksysteem helpt de jonge passagier om ze gemakkelijk en transparant terug te vinden.
Voor het boeken van de tickets zelf, komt de gebruiker terecht op de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij.

Negen luchtvaartmaatschappijen die van en naar Brussels Airport vliegen, verlenen hun medewerking aan BRUXX. Alle voordelige vluchten (doorgaans <100€ voor een heen- en terugreis) van Air Arabia, Air Baltic, Aer Lingus, Blue Air, Brussels Airlines, easyJet, Jetairfly, Thomas Cook Airlines en Vueling zijn op de nieuwe site gebundeld.

BRUXX is veel meer dan een reservatiesysteem voor jongeren: het platform is nauw verweven met Facebook, Twitter en andere tools waarmee ze hun reiservaring, foto’s en –tips kunnen uitwisselen. Jongeren die zich inschrijven als gebruiker genieten tal van andere voordelen. Vanaf vandaag beschikken ze op  vrijdag en zaterdag (de drukste uittochtmomenten voor jonge vakantiepassagiers) over Exxit, een eigen jongerenruimte op Brussels Airport met gratis wifi, game consoles, digitale televisie, iMacs of de fatboy’s om in te chillen. Op de luchthaven genieten ze speciale voordelen bij onder andere Starbucks en Pizza hut. Tijdens de zomer worden tal van acties, promoties en bijkomende voordelen en kortingen voorzien.

Met dit uniek en innovatief concept antwoordt de luchthaven op een bestaande vraag in de markt. De jongere generatie tussen 18 en 34 jaar functioneert op een totaal verschillende manier. Zij zijn opgegroeid met het internet en het is dan ook hun eerste bron van informatie. Ook in hun sociaal leven speelt het internet met social media een hoofdrol. Qua reizen, zijn ze heel erg gericht op leuke ervaringen die budgetvriendelijk zijn. Ze zijn heel flexibel en hangen meestal niet vast aan 1 bestemming of 1 specifieke periode. Ze reizen vaak in groep met vrienden en denken voor hun reisbestemming eerder in algemene termen (ik wil een leuke bestemming met nadruk op strand, bergen, citytrip, avontuur,… ).  Bruxx geeft een antwoord op de zin voor avontuur om de rest van Europa te verkennen van deze specifieke doelgroep en schrijft zich volledig in in hun snelle en spannende leefwereld.

<< Terug naar Overzicht
Disclaimer - © Brussels Airport Company