Brussels Airport Extranet

Wat is het Extranet?

Het Extranet is een online platform waar luchthavengebruikers die een login en paswoord aangevraagd hebben, allerhande nuttige informatie terugvinden. Gebruikers kunnen er onder andere de operationele status van de luchthaven, verslagen van meetings en (operationele) handboeken consulteren.

Extranet omvat voorts een apart luik commerciële informatie, met inbegrip van contactpersonen en openingsuren.

Een derde luik is voorbehouden voor grote infrastructuurprojecten zoals bv. Connector.


 

 

U bent een nieuwe gebruiker en wenst toegang?
In overleg met mijn contactpersoon bij Brussels Airport Company wens ik een gebruikersnaam en login aan te vragen voor het Brussels Airport Extranet (of andere applicaties).


 

U gebruikt het Extranet al?
Ik heb al een login voor Extranet (of andere applicaties), maar ben mijn paswoord vergeten. Klik hier om een nieuw paswoord aan te vragen.

 

 

Veelgestelde vragen

Waar kan ik de Extranet homepagina vinden?
U kunt inloggen via de button hierboven.

Ik kan niet inloggen
.

  • Gebruikt u de correcte homepagina? Wanneer u onderstaande URL gebruikt, zal de site u meteen in een pop-up scherm om uw gebruikersnaam en paswoord vragen. https://askextranet.brusselsairport.be

  • De gebruikersnaam dient volledig (dus ook mét de brussels\) en manueel (dus géén knippen & plakken) ingetypt te worden wanneer u daarom gevraagd wordt. De gebruikersnaam is niet hoofdlettergevoelig, het paswoord wel.
  • Indien u vijf keer na elkaar het verkeerde paswoord ingeeft, wordt de account gedurende een half uur geblokkeerd. Nadien kunt u terug met uw paswoord inloggen, op voorwaarde dat u het zich terug herinnert. Uw login/paswoord combinatie blijft actief, ook al gebruikt u deze niet gedurende enkele maanden.

Ik ben mijn paswoord en/of gebruikersnaam vergeten. Wat nu?
Op de site http://www.brusselsairport.be/extranet staat een knop waar u uw paswoord kunt laten resetten. U kunt ook hierboven op de knop "Paswoord vergeten" klikken. Na uw bevestiging van de email zal u een nieuw en willekeurig gegenereerd paswoord ontvangen.

Ik wil mijn paswoord aanpassen. Kan dat?
In de bevestigingsmail die u krijgt na de aanmaak van uw account, staat een directe link om het initieel paswoord aan te passen. Zolang u uw huidig paswoord kent kan u dit aanpassen zodra u ingelogd bent. Op de Extranet portaalsite vindt u rechts bovenaan een knop ‘Change Password’. Gelieve een voor u gemakkelijk te onthouden paswoord te kiezen.

Ik neem deel aan een van de (operationele) vergaderingen die door Brussels Airport Company georganiseerd worden en wens toegang tot de meetingverslagen. Wat moet ik nu doen?

Hier zijn twee mogelijkheden:

  1. U beschikt al over een Extranet gebruikersnaam en paswoord. Toegang kan aangevraagd worden door een mail te sturen naar uw meeting owner. Zet bij voorkeur OperationalDocumentation@brusselsairport.be in kopie, dan kan uw toegang tot de verslagen meteen aangepast worden na goedkeuring van de meeting owner.
  2. U beschikt nog niet over een Extranet gebruikersnaam en paswoord. U moet eerst toegang tot het Extranet aanvragen alvorens u de meeting owner kan contacteren om u toegang te geven tot de verslagen.

Ik ben op zoek naar bepaalde informatie op Extranet, maar kan deze nergens vinden. Wat nu?
De Extranet portaalsite is opgedeeld in logische blokken. Links vindt u een navigatieblok waar alle sites waar u toegang toe heeft opgelijst staan. Het centrale gedeelte is opgedeeld in (momenteel) drie grote blokken: Operations, Commercial en Connector. Rechts bovenaan (onder uw naam) is er ook een zoekfunctie ingebouwd. Als u specifieke termen zoekt kan u de informatie ook langs deze weg terugvinden.

Mijn collega heeft meer/minder keuzemogelijkheden op de portaalsite. Hoe komt dit?
De hoeveelheid informatie die u op het Extranet met een bepaalde gebruikersnaam kan raadplegen is afhankelijk van de gevraagde toegangen en uw functie op de luchthaven. Als u vindt dat u bijkomende informatie moet kunnen raadplegen, gelieve dan een gemotiveerde aanvraag naar de meeting owner en/of het Extranet team (extranet@brusselsairport.be) te sturen.

U krijgt onderstaand waarschuwingsscherm te zien. Wat nu?

Dit waarschuwingsscherm geeft aan dat u onvoldoende toegangsrechten hebt om met uw login en paswoord de gevraagde informatie te raadplegen. Klik op "Login aanvragen" of contacteer uw contactpersoon bij Brussels Airport Company. 

Ik heb van mijn meeting owner een mail gekregen met daarin een link naar een meetingverslag. Als ik op de snelkoppeling klik, krijg ik geen toegang tot het verslag. Wat nu?
Het is aan te raden eerst in te loggen op Extranet via de hierboven beschreven procedure en je internetbrowser open te laten. Als je vervolgens nog eens op de snelkoppeling klikt, zal deze wel meteen openen.

Ik kan bepaalde bijlagen bij de meetingverslagen niet openen. Wat nu?
Sommige gebruikers worden geplaagd door dit probleem en er bestaat enkel een workaround om dit probleem te omzeilen. Klik met de linkermuisknop op de bijlage en houd deze ingedrukt. Sleep de bijlage naar de adresbalk van de browser. Het systeem zal nu vragen wat u met het bestand wil doen: openen, opslaan of annuleren. Om de bijlage te openen klikt u op ‘Openen’. Nadien kunt u de bijlage nog altijd opslaan.

Ik ben de komende dagen/weken niet op kantoor en wil mijn login en paswoord doorgeven aan een collega. Mag dat?
Neen, de login en paswoorden die toegekend worden zijn persoonlijk en mogen bijgevolg niet doorgegeven worden. Uw collega kan wel een persoonlijke login en paswoord aanvragen via deze link: http://www.brusselsairport.be/nl/contact/accessrequest/.  Stem wel af met uw BAC contactpersoon om deze persoon dezelfde toegangsrechten te geven.

Ik heb andere vragen in verband met het Extranet en kan het antwoord hierboven niet vinden?
Stuur een mailtje naar ask.system@brusselsairport.be en we helpen u zo snel mogelijk verder.


 

Disclaimer - © Brussels Airport Company