Logo & merk

Op 16 januari 2014 onthulde Brussels Airport haar nieuwe merk en huisstijl, dit met de bedoeling een consistente en unieke uitstraling te creëren voor onze internationale luchthaven die door de passagier wordt beschouwd als een van de beste in Europa.

Voor de 20.000 luchthavenmedewerkers betekent dit sterk merk een punt van herkenning en trots.  De moderne vormgeving en de warme uitstraling sluiten aan bij het dynamisme en de passie waarmee wij onze klanten dag in dag uit bedienen.

Brussels Airport is de voorbije jaren uitgegroeid tot een multimodale  hub, waarvan passagiers, luchtvaartmaatschappijen, business  partners en luchthavenmedewerkers en de samenwerking tussen deze  spelers de basis vormen. Als economisch sterke draaischijf in het  hart van Europa leggen we meer dan ooit de focus op de klanten, op service en op bereikbaarheid.

Logo
Ons logo geeft de identiteit, de internationale uitstraling en de waarden van de luchthaven weer. Het bestaat uit een warm en modern rood icoon, de naam van Brussels Airport in het donkergrijs en “the heart of Europe” als rode baseline.

Het rode icoon staat symbool voor:

- het hart voor onze klanten, of het nu passagiers, luchtvaartmaatschappijen, concessiehouders, … zijn
- Brussels Airport als internationale luchthaven van België
- een opstijgende vogel die doet denken aan de honderden vliegtuigen die dagelijks van en naar Brussels Airport vliegen

Het lettertype leest gemakkelijk en heeft een efficiënte en vriendelijke uitstraling.

De baseline “the heart of Europe” beklemtoont de centrale rol van onze luchthaven als toegang tot Brussel als hoofdstad van Europa met haar vele Europese instellingen en hoofdkantoren.  Hiermee worden ook de klantgerichtheid en warmte tot uiting gebracht.

Brussels Airport: Focus op de klant, service en bereikbaarheid

Onze vernieuwde branding visualiseert de hoekstenen van de Brussels Airport strategie.

  • Klantgerichtheid: We stellen onze klant centraal: alles wat we doen staat in het teken van de klanten. Brussels Airport wil als de grootste luchthaven van het land, en gelegen in de hoofdstad van Europa, voor al haar klanten, dus zowel reizigers als medewerkers, een aantrekkelijke plek zijn.
  • Service: We willen de kwaliteit van onze luchthaveninfrastructuur nog meer verbeteren en aanpassen, om de ervaringen van passagiers en luchthavenpersoneel in positieve zin te beïnvloeden. We houden rekening met hun noden, doen extra inspanningen om hun behoeften mee in onze concepten op te nemen, dit in een warme en persoonlijke sfeer.
  • Bereikbaarheid: Brussels Airport vormt de centrale toegangspoort tot Brussel, België, Europa en de rest van de wereld. Qua bereikbaarheid maken we het verschil ten opzichte van andere luchthavens door de uitgebreide transportmogelijkheden van en naar de luchthaven. Verschillende grote projecten zullen het gezicht van Brussels Airport de komende jaren overigens ingrijpend veranderen, met een nieuwe luchthavenbeleving tot gevolg.

Voor meer informatie over het merk Brussels Airport en de bijbehorende waarden:
comments@brusselsairport.be

 

Disclaimer - © Brussels Airport Company