16 mei: 10 jaar Pier A - Een uniek commercieel experiment

15 mei 2012

Als je de vorm van Pier A zou vergelijken met een dikkopje, dan wordt de staart gevormd door de pier zelf, en het kopje door de Topaas. De Topaas is de plek waar je na de beveiligingscontrole aankomt onderin het gebouw en waar de vele bars en shops zich bevinden. Na een uitgebreid marktonderzoek bij onze passagiers werd in 2008 een hele rist nieuwe winkel-en-eetprojecten toegevoegd aan het origineel aanbod. Enerzijds werden winkels toegevoegd die we kennen uit ons eigen straatbeeld, met jonge en dynamische merken zoals Esprit, Massimo Dutti, Uterqüe, Desigual en River Woods. Er kwam ook een (inmiddels derde) Starbucks café en zeer recent nog de Bar Rouge die mikt op een vrouwelijk publiek. Anderzijds werd ook het luxe-aanbod versterkt met tal van topmerken zoals Longchamps, Ermenegildo Zegna, Salvatore Ferragamo, Burberrry en Mont Blanc.

Twee nieuwe concepten scoorden wereldwijd toptrofeën: Beaudevin werd verkozen tot beste luchthavenwijnbar ter wereld en de sigaren- en alcoholspeciaalzaak Epicure als meest vernieuwende winkelconcept.

<< Terug naar Overzicht
Disclaimer - © Brussels Airport Company